Zatrudnianie neurotypowych pracowników nie tylko wzbogaca różnorodność talentów w organizacji, ale także wspiera kreatywność, innowacyjność i lepszą kulturę pracy.
Zatrudnianie neurotypowych pracowników nie tylko wzbogaca różnorodność talentów w organizacji, ale także wspiera kreatywność, innowacyjność i lepszą kulturę pracy.
Przejście na czas letni jest czymś więcej niż zmianą wskazówek zegara.
Brak motywacji w pracy może mieć wiele różnych źródeł
Niniejszy artykuł skupia się na naukowych metodach, które mogą pomóc w wytrwaniu w postanowieniach noworocznych
Często zniechęcamy się, gdy nie widzimy natychmiastowych wyników naszych starań.
W kontekście miejsca pracy, stres ten może mieć poważne konsekwencje dla zdrowia pracowników.
Jak więc odżywianie wpływa na naszą wydajność w miejscu pracy?
Nie można podważać znaczenia zdrowia psychicznego w miejscu pracy.
W dynamicznym świecie, w którym żyjemy, łatwo jest zapomnieć o jednym z najważniejszych elementów naszego zdrowia i dobrostanu – jakości snu.
Dlaczego jest to tak ważny czynnik dla nowoczesnych organizacji?
Porażka jest naturalną częścią życia i procesu uczenia się
Pojęcia takie jak “reskiling”, “upskiling” i “mikrokwalifikacje” stają się coraz powszechniejsze.
Czy Management 3.0 to faktycznie przyszłość efektywnego zarządzania?
Dysfunkcje pracy zespołowej wpływają negatywnie na osiągane rezultaty, atmosferę i morale pracowników.
Rozmowa z Piotrem Medyńskim na temat definiowania i wdrażania wartości w firmie. Trudno jest uzasadnić potencjalnym klientom i pracownikom, że Twoje usługi i miejsce pracy jakie tworzysz są lepsze od innych na rynku. W kontekście pozyskiwania klientów można konkurować ceną, ale istnieje ryzyko, że jakość na tym straci, a to nie jest najbardziej korzystny scenariusz. […]
Ten artykuł to opowieść o tym, jak wykład Jakuba Nabrdalika rzucił nowe światło na wynagrodzenie w jednym z naszych zespołów i pomógł nam opracować sprawiedliwy sposób określania wysokości wynagrodzeń.
Dowiedz się czym jest ESG, jak możesz realizować jego założenia i dlaczego raportowanie wyników będzie wkrótce obowiązkowe. Koncepcja CSR, czyli prekursor ESG Mówi się o niej głośno właściwie już od XIX w. Koncepcja CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu dotyczy przedsiębiorstw sektora prywatnego oraz publicznego, a jej głównym założeniem jest uwzględnienie otoczenia danej firmy w sensie […]
Dwa lata temu zaprezentowałem koncepcję macierzy kompetencji, którą opisałem w artykule, możesz przeczytać go tutaj. Od tamtej pory, zarówno w ramach swojej firmy, jak i w innych firmach korzystających z opisanych idei, sprawdzaliśmy, jak to działa w praktyce, jaką wartość przynosi organizacji i wszystkim osobom korzystającym z gromadzonych w niej informacji. Przez cały ten czas […]
#współpraca i #zaangażowanie to dwie podstawowe wartości jakimi kierujemy się w naszej organizacji każdego dnia. Mówiąc o wartościach mamy na myśli konkretne zachowania jakie nam towarzyszą. Jako społeczność #IsolTeam angażujemy się w różnego rodzaju akcje społeczne i charytatywne MANAGEMENT3.0 Warsaw Główną i już od ponad 4 lat akcją, którą tworzy Patrycja z działu People & Culture, […]
Każda firma tworząca oprogramowanie doskonali swój proces wytwarzania oprogramowania, każda ma na to inny pomysł. Nie jest to zadanie łatwe, ponieważ zależy od wielu składowych np. dziedziny biznesowej, kultury organizacji, modelu współpracy, technologii i wielu wielu innych. W tym artykule, przedstawimy nasze podejście do realizacji projektów (zasady pracy), które stara się wykorzystać najlepsze praktyki zaczerpnięte […]
Czyli dlaczego, jak i po co wdrożyć HI?
Wstęp Branża ubezpieczeniowa oferuje bardzo szeroką gamę produktów, takich jak ubezpieczenia indywidualne, grupowe, komunikacyjne i wiele innych. Każde z nich wymaga przestrzegania innych procedur, wymogów prawnych oraz analizy różnego typu informacji zarówno przy sprzedaży polis, jak i przy wypłacie należnych roszczeń. Generuje to wiele procesów, które obsługiwane ręcznie zajmują dużo czasu. Stąd wynika rosnące zainteresowanie […]
Rozpoczynając przygodę z algorytmami sztucznej inteligencji, warto postawić sobie dwa podstawowe pytania: Jaki problem chcielibyśmy rozwiązać? Jak zbudować model, który nam to umożliwi? Jeśli chodzi o pierwsze pytanie, to ogranicza nas jedynie wyobraźnia i dostępność danych, które możemy wykorzystać do uczenia modelu. Jeśli chodzi o pytanie drugie to wybór modelu zależy w znacznej mierze od […]
Według raportu dotyczącego wykorzystania sztucznej inteligencji w obszarach BSFI[1] (bankowość, usługi finansowe, ubezpieczenia) wartość tego obszaru rynku wynosiła2.5 miliarda dolarów w 2017 roku. Prognozy pokazują, że do 2024 może ona osiągnąć nawet 25 miliardów dolarów. Firmy z obszaru szeroko pojętych usług finansowych inwestują w rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwalają na zwiększenie ich zysków poprzez […]
W poprzednim wpisie poruszyłem temat autoenkoderów. Warto wdrożyć tę wiedzę w życie. Wyobraźmy sobie system, gdzie komunikacja między serwisami odbywa się za pomocą Kafki. W trakcie życia systemu okazało się, że niektóre z tych zdarzeń są całkiem szkodliwe. Musimy je wykryć i przerzucić na osobny proces, gdzie zostaną dokładnie zbadane. Wyjdźmy od paru założeń: Mamy […]
Anomalie w systemach zdarzają się rzadko. Na straży “biznesowej poprawności” stoją warstwy walidacji, które patrząc na parametry zdarzeń, są w stanie wyciągnąć je z procesu. Żądanie wypłaty gotówki w niestandardowym dla właściciela karty miejscu, czy odczyt z sensora przekraczający normy można weryfikować bazując na profilach, czy danych historycznych. Co jeśli jednak zdarzenie na pierwszy rzut […]
W dzisiejszych czasach większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z potencjału marketingowego jaki niesie ze sobą wykorzystywanie najnowszych rozwiązań technologicznych oraz dostrzega konieczność rozwoju i inwestowania w nie. Kluczową składową sukcesu w biznesie, która pozwala generować zyski i zmniejszać wydatki, jest umiejętność bieżącego podążania za rynkiem i dopasowanie do jego realiów. Niekiedy jednak przedsiębiorcy nie wyobrażają […]
Według raportu dotyczącego wykorzystania sztucznej inteligencji w obszarach BSFI (bankowość, usługi finansowe, ubezpieczenia) wartość tego obszaru rynku wynosiła 2.5 miliarda dolarów w 2017 roku. Prognozy pokazują, że do 2024 może ona osiągnąć nawet 25 miliardów dolarów. Firmy z obszaru szeroko pojętych usług finansowych inwestują w rozwiązania wykorzystujące sztuczną inteligencję, które pozwalają na zwiększenie ich zysków […]
Mało kogo ominęły przepastne artykuły na temat RODO i przeróżnych, często przerażających sankcji za jej nieprzestrzeganie. Niewielu za to zagłębia się w takie istotne szczegóły, jak znacznie anonimizacji czy retencji, które pozwalają uniknąć tych wyżej wspomnianych sankcji oraz znacząco ułatwić pracę deweloperów. Z tego też względu postanowiliśmy w przystępny sposób wyjaśnić, czym są anonimizacja i […]
Za nami wizyta na What The H@ck czołowym, polskim evencie z zakresu bezpieczeństwa IT. Zdecydowanie wpisujemy to wydarzenie na listę wyjątkowo udanych, tegorocznych konferencji branżowych. Lokalizacja (PGE Narodowy), dobra organizacja ) i strefa networking’owa, w ramach której można było porozmawiać m.in. z prelegentami – robiły robotę. Bardzo dobrze zorganizowane były również targi pracy i strefa […]
Obniżenie kosztów usuwania awarii dróg, rur, czy linii wysokiego napięcia? Tak, to możliwe dzięki sztucznej inteligencji. Czy wprowadzanie innowacji w firmie musi wiązać się z dużymi kosztami? Nie, jeśli zapewnimy sobie wsparcie silnego zespołu, zastosujemy zwinną metodykę pracy i dobrze określimy problem, który chcemy rozwiązać. W tym artykule opowiem o tym, jak razem z kilkuosobowym […]
Rynek premiuje zwinność. W tak dynamicznie zmieniającym się świecie zmienia się również podejście do projektowania i rozwoju złożonych systemów IT. Kluczem jest szybka weryfikacja założeń i wypracowanie optymalnego rozwiązania, które da się zwinnie wdrożyć. Tradycyjne podejście oznacza w tym kontekście ogromne ryzyko, m.in. budżetowe związane ze zmieniającymi się wymaganiami, przeciągającym się procesem realizacji projektu, czy […]
Niedługo minie dwadzieścia lat od momentu, kiedy dołączyłem do świata IT. Przez ten okres obserwowałem, jak zmienia się to środowisko, jak rozwijają się procesy wytwórcze i jakie nowe narzędzia są wykorzystywane. Z czasem wiele procesów, m.in. powtarzalne zadania, ulegało automatyzacji. Firmy wdrażały Continuous Integration i Continuous Delivery. Wszystkiemu przewodziła jedna myśl: pozwolić twórcom oprogramowania skupić […]